خوش آمدید

مرجع گرافیک و کد نویسی

محل نمایش تبلیغات شمامحل نمایش تبلیغات شمامحل نمایش تبلیغات شمامحل نمایش تبلیغات شما

امکانات وب
Code

پر مخاطب ها
Favorite Posts

خبرنامه
NewsLetter

عضویت
Register

نام کاربري :
رمز عبور :

5 نوع شمارنده دیجیتال برای کسب و کار شما
نویسنده : homeservice پنجشنبه 6 مرداد 1401 - 12:19

به یاد دارید زمانی که یکی از کارکنان هر بار که مشتری وارد یک مکان می شد، روی یک شمارنده مکانیکی یا آنالوگ "کلیک" می کرد؟ یک نسخه پیچیده تر، کنتور مکانیکی در جعبه برق یا کنتور آب خانه شما بود، با دنیای صنعت نیز به شدت به شمارنده ها برای ردیابی مسافت پیموده شده یا ردیابی کالاها در زمان تولید متکی است. در واقع، همه اینها فقط یک تکامل منطقی از روشی بود که تمدن‌های بشری باستان از سنگ‌های کوچک یا سایر نشانه‌های فیزیکی برای انجام کار شمارش و ضبط استفاده می‌کردند، و ما را به روز فعلی می‌برد - زمانی که شمارنده‌ دیجیتال کارهای سنگین را انجام می‌دهند. به عنوان اجزای یکپارچه در دنیای صنعتی پیشرفته و سریع ما.

شمارنده دیجیتال چیست؟

در اصل، یک شمارنده دیجیتال با کمک الکترونیک، برنامه نویسی کامپیوتری و منطق دیجیتال جایگزین اجزای مکانیکی یک شمارنده سنتی می شود. رویداد شمارش را ذخیره می‌کند و نمایش می‌دهد، که می‌تواند چیزی باشد که شمارش یا زمان‌بندی شده است - و همه در دستگاه‌هایی بسته‌بندی می‌شوند که به سرعت در حال تکامل برای عملکردها و تحلیل‌های پیچیده‌تر هستند.

انواع شمارنده دیجیتال چیست؟

به طور کلی، خروجی شمارنده الکترونیکی برای شمارش پالس ها بر اساس یک مدار فلیپ فلاپ استفاده می شود - دو حالت پایدار که داده های باینری را ثبت و ذخیره می کند. با این حال، ورودی دقیق و تخصیص پالس ها به فلیپ فلاپ ها منجر به 5 دسته اصلی شمارنده دیجیتال می شود:

1. شمارنده ناهمزمان/ریپل

هر خروجی فلیپ فلاپ به ورودی فلیپ فلاپ مرتبه بالاتر متصل می شود. این بدان معنی است که فلیپ فلاپ ها همه هماهنگ نیستند، بلکه به صورت جداگانه فعال می شوند.

2. شمارنده سنکرون

در مقابل، فلیپ فلاپ‌ها همزمان در یک شمارنده سنکرون راه‌اندازی می‌شوند، اما به سخت‌افزار پیچیده‌تری نسبت به شمارنده ناهمزمان نیاز دارند که دلیل آن مدار الکترونیکی پیچیده‌تر با افزایش نرخ حالت‌ها است.

3. شمارنده دهه

این نوع شمارنده می تواند 10 حالت را مدیریت کند - 0 تا 9. پس از رسیدن به 9، شمارنده به 0 تنظیم مجدد می شود.

4. شمارنده حلقه

در یک شمارنده حلقه، خروجی یک فلیپ فلاپ ورودی فلیپ فلاپ بعدی است. به عنوان مثال، در یک شمارنده حلقه 4 بیتی، الگوی 0001 است، با "حلقه" در نام به نحوه چرخش مداوم الگو اشاره دارد.

5. جانسون شمارنده

مشابه شمارنده حلقه، شمارنده جانسون خروجی را از فلیپ فلاپ نهایی می گیرد و آن را معکوس می کند و آن را برمی گرداند تا به عنوان ورودی اولین فلیپ فلاپ عمل کند.

چگونه پیشخوان دیجیتال خود را انتخاب کنیم؟

اگر شما یا سازمانتان در دنیای کانترها تازه کار هستید، تصمیم گیری در مورد انتخاب سخت افزار ممکن است دشوار به نظر برسد. همانطور که شروع به انتخاب خود می کنید، با موارد زیر هدایت شوید:

به چه نوع اولیه ای نیاز دارید؟

امروزه تقریباً برای تمام کاربردهای تجاری و صنعتی، شمارنده دیجیتال برتر از دستگاه های مکانیکی یا الکترومکانیکی است.

به چه توابعی نیاز دارید؟

اکنون می‌توانید شمارنده‌های از پیش تنظیم‌شده‌ای با مقادیر از پیش برنامه‌ریزی‌شده و همچنین شمارنده‌های چندکاره که برای شمارش، اندازه‌گیری و ضبط همه‌جانبه مناسب هستند، خریداری کنید.

چه نوع نصب؟

شمارنده های دیجیتال یا مستقل هستند یا بر روی بردهای مدار، پانل ها یا ریل های داخلی کابینت نصب می شوند.

کدام نمایشگر؟

نمایشگرهای مکانیکی هنوز برای بسیاری از کاربردها مناسب هستند، اما به طور کلی انتخابی از LCD یا LED است و در خط تک یا چند خط موجود است.

کدام منبع تغذیه؟

چه برنامه شما به برق متناوب، DC یا باتری نیاز داشته باشد، یک دستگاه شمارنده برای سازمان شما موجود است.

نسل بعدی شمارنده های الکترونیکی یا دیجیتال امروزی تقریباً بی پایان است، بنابراین مطمئن شوید که با کارشناسانی که می توانند به شما در تطبیق دستگاه عالی با برنامه، شرایط عملیاتی، اولویت ها و بودجه شما کمک کنند، تماس بگیرید.

بازدید : 152
برچسب‌ها :
صفحات وب
از دیگر مطالب ما هم دیدن فرمایید!
درباره وب
About Us
آمار سایت
Statistics
آنلاین :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته گذشته :
بازدید ماه گذشته :
بازدید سال گذشته :
کل بازدید :
تعداد کل مطالب : 4
تعداد کل نظرات : 0